“Fava” grega al meu estil

Ingredients:

  • 1 paquet de pèsols secs pelats (jo els vaig trobar de la marca Luengo a l’Hipercor)
  • 1 ceba
  • 2 grans d’all
  • 1 pastilla de brou vegetal
  • olives negres, tipus Aragó
  • oli d’oliva
  • pebre
  • tàperes
  • torradetes, bastonets, pa de pita sense gluten… Jo vaig posar unes “tortilla chip & chia” de la marca Zanuy

Elaboració:

Es renten tots els pèsols del paquet i es posen en remull durant vàries hores. Després, es fan bullir amb aigua, dos grans d’all, la pastilla de brou vegetal i un pessic de sal.

Mentrestant, es talla la ceba a rodanxes i es sofregeix a foc molt suau en una paella amb oli d’oliva, fins que queda ben estovada.

Quan els pèsols ja estan ben tous (una hora o més), s’escorren junt amb els grans d’all, se’ls hi afegeix la ceba sofregida i es trituren amb la batedora. Ha de quedar una textura espessa, però untuosa.

La “fava” es serveix amb unes olives negres d’Aragó, un bon raig d’oli d’oliva, i , si es vol, s’hi pot posar unes tàperes i/o una mica de ceba tallada ben fina.

Finalment s’hi disposen unes chips per poder-les fer servir com a cullera per menjar la “fava”.

Aquesta “fava” té un gust més apesolat que la fava grega, però no per això és pitjor. A mi m’agrada molt.

Ah i es pot congelar. Jo ho vaig fer una vegada i, un cop descongelada, va quedar perfecta.

Deixa un comentari