Pa de pessic o tortada “del iogurt”

 15492279_10211090546289381_592638290868146952_n

És la famosíssima coca del iogurt, però després d’algun experiment i consultes prèvies perquè no m’acabava de convèncer el resultat. O quedava seca, o massa oliosa o tenia un gustet estrany… així que vaig fer una consulta popular i algú em van aconsellar afegir una poma. Ho vaig fer i em va encantar lo bo que em va quedar l’esponjositat i la perfecció del tall, que no deixava anar ni una sola molla.

El vaig recobrir amb cobertura de xocolata negra i tot i que la trobo deliciosa sola o amb massapà o amb altres pastissos, penso que no és la millor de les eleccions per aquest pa de pessic, perquè és molt forta i anul·la el sabor de la tortada. En canvi crec que una cobertura més suau a base de crema, o mantega dolça, o ametlla, o fruita li pot quedar deliciosa.

Ingredients:

  • 1 iogurt natural, o grec
  • 3 ous grossos
  • 2 mesures de farina d’arròs
  • 1 mesura de Maizena
  • 2 mesures de sucre
  • 1 mesura d’oli (jo hi vaig posar un ditet de nata líquida)
  • 1 poma golden a tallets prims
  • 2 sobres dobles de gasificant Hacendado
  • aromatitzant: vainilla, canyella…

Elaboració:

Es barreja bé el sucre amb els ous fins que blanquegin, s’hi afegeixen l’oli i el iogurt i quan ja estan prou integrats, la poma. Es bat bé fins formar una massa homogènia i s’aboca a un motlle prèviament untat amb mantega.

Es tamisa la farina amb els gasificants i s’hi afegeix suaument a la massa, millor a mà amb una espàtula.

Si es vol, es pot deixar reposar la massa a la nevera 1 hora o més. És un truc que ajuda a que el pastís pugi però jo no ho vaig fer i la veritat és que no vaig tenir cap problema.

Es preescalfa el forn a 175º i quan ja està calent, s’hi introdueix el motlle a la posició del mig i es posa escalfor només a baix, sempre a 175º. Sobretot no obrir el forn durant la primera mitja hora de cocció perquè hi ha el risc que s’aixafi. Quan ja ha pujat, es pot posar escalfor a dalt i abaix. Per saber si està cuit, es va punxant amb una agulla fins que surt seca. Llavors s’apaga el forn i es deixa el pastís a dins mínim 5 minuts. Poc a poc es treu i es deixa refredar.

Serà més fàcil desmotllar quan ja estigui una mica fred. Aquests pastissos s’han de menjar ben freds, cosa que pot requerir 4/5 hores ben bones.

Deixa un comentari

